„Emma” de Jane Austen

Nr pagini: 443

Nota: 8/10

Am gasit aceasta carte in una din vizitele mele la biblioteca. Aveam in plan sa citesc „Ratiune si simtire” sau „Mandrie si prejudecata” de Jane Austen, dar am gasit „Emma” si nu regret. Mai mult decat atat, venise vremea sa las literatura contemporana la o parte si sa citesc macar o carte din literatura clasica.

Fara prea multe detalii, cartea prezinta relatiile de socializare pe care le stabileste Emma Woodhouse impreuna cu tatal sau, intentiile ei de a-i gasi un sot prietenei sale, Harriet, iar spre final, din pacate, se schiteaza o poveste de iubire, care, pe mine personal, nu m-a convins. N-am sa va spun cine va fi viitorul sot al Emmei…va las sa descoperiti citind cartea.

Acum nu-mi dau seama daca Emma prin comportamentul ei este diplomata(politicoasa) sau ipocrita?  De multe ori Emma face complimente gratuite unor persoane pe care nu le agreeaza, dar pe care nu evita sa le barfeasca cand prinde un moment de intimitate.

Dupa ce am trecut la a doua jumatate a romanului speram ca accentul pus pe relatiile Emmei cu ceilalti sa se mute in sfera amoroasa a protagonistei, dar n-am avut noroc. Cum am precizat si mai sus, Emma isi gaseste si ea un sot, unul la care nu se astepta nimeni, Harriet revine cu picioarele pe pamant si se casatoreste cu prima iubire.

Citate:

„Cu cat cineva imbatraneste, cu atat e mai important sa aiba maniere; caci vorbitul tare, grosolania si stangacia devin mai suparatoare si mai dezgustatoare cu varsta. Ceea ce se poate trece cu vederea la tinerete e detestabil la batranete.”

„Asa cum se intampla intotdeauna, ceea ce castigam e mai bun decat ceea ce pierdem.”

„A fi binevoitor cu toata lumea, dar a nu fi prieten cu toata lumea, asta creste valoarea unui om.”

Posted on 1 Septembrie 2011, in books and tagged , , , . Bookmark the permalink. 10 comentarii.

  1. Foarte bine alese citatele,cartea,este intr-adevar deosebita,clasica,placuta,departe de mizeriile actuale.Un lucru ma enerveaza,coperta.Ilustratorul nu o fi citit cartea sa vada in ce epoca se petrece actiunea?O prezinta pe Emma cu acea palarie?Ele aveau pe atunci un fel de bonetele,nu palarii.Am mai citit Pavilionul femeilor si coperta arata un salon cu femei modern imbracate,europene,iar cartea este despre China si obiceiurile din curtea interioara a femeilor.Mare pacat,multa lume,cumpara carti dupa aspectul copertilor.

    • Trb sa recunosc ca si eu cumpar carti dupa aspectul copertilor, dar m-am lecuit dupa „Castele de carton” de Almudena Grandes. Intr-adevar, coperta de la Editura Eminescu nu se potriveste, insa eu am citit „Emma” de la Editura Rao Clasic si avea o coperta f potrivita. Din pacate n-am gasit coperta pe net sa o pun in post, asa ca am ales-o pe asta.

  2. Foarte frumoase citatele 🙂 Mie cel mai mult mi-a plăcut „Mândrie şi prejudecată” de Jane Austen, deşi cred că am fost influenţată în privinţa asta şi de zecile de voci care mi-au garantat că o să-mi placă.

    • Abia astept sa citesc si eu „Mandrie si prejudecata”. Probabil o voi lua de la librarille Adevarul, desi foarte multa lume spune ca traducerea nu este foarte buna la editura lor. Am citit Shining de Stephen King de la Adevarul si n-am observat greseli…sau poate n-am stat eu sa le caut. 🙂

  3. Mie cel mai mult de la Austen mi-a placut „Emma”. Acum citesc „Persuasion” si mi se pare super boring.

  4. Frumos:). Îmi plac la nebunie citatele, iar coperta e foarte sugestivă(he-he, nu ar trebui să judec o carte după copertă, dar asta chiar îmi place!)

    Dee

  5. Dee,coperta nu e sugestiva,uita-te la moda din epoca aceea,epoca victoriana,ce rochii se purtau.Rochiile în stilul secolului al XIX-lea, cu o fustă de tip clopot şi corset, peste care se îmbracă un sacou îngust, – toate acestea amintesc de romanele lui Jane Austen şi contribuie la crearea imaginii unei adevărate doamne de origine engleză.Si fetele umblau cu parul strans sub bonete….

  1. Pingback: Cărţi de nota 10 « Mellon Tess

Lasă un răspuns

